Cellulit lipidowy – co warto o nim wiedzieć?

//Cellulit lipidowy – co warto o nim wiedzieć?
Centrum Kosmetolożki

Cellulit lipidowy lub tzw. tłuszczowy zwykle dotyczy osób z nadwagą i rozwiniętą otyłością. Jego objawem są nieestetyczne nierówności skóry, które trudno usunąć. Przyjrzyjmy się nieco bardziej szczegółowo czym charakteryzuje się ten rodzaj cellulitu oraz jak skutecznie z nim walczyć.

Cellulit lipidowy - co warto o nim wiedzieć?

Cellulit lipidowy to jeden z rodzajów tzw. pomarańczowej skórki. Objawia się nierównomierną powierzchnią skóry, która stanowi duży dyskomfort estetyczny wśród kobiet. Najczęściej dotyczy osób z nadwagą oraz tych posiadających skłonność do nadwagi. Warto zaznaczyć, że cellulit tłuszczowy nie jest łatwy do zredukowania. Wymaga znacznie więcej pracy niż cellulit wodny. Walka z nim nie jest jednak niemożliwa.

Przyczyny cellulitu lipidowego

Przyczyny powstawania cellulitu lipidowego są te same, które warunkują powstawanie cellulitu wodnego. Głównym jednak powodem jest zaburzona gospodarka hormonalna w wyniku, której dochodzi do niewłaściwej pracy hormonów. Powstawanie cellulitu dodatkowo wzmaga nieodpowiednia dieta, niewłaściwa higiena życia, zaburzona praca przewodu pokarmowego, a także metabolizmu. Dodatkowymi przyczynami mogą być dysfunkcje w obrębie układu nerwowego i naczyniowego.

Jak powstaje cellulit lipidowy?

Cellulit lipidowy powstaje w wyniku nadmiaru kwasów tłuszczowych, które gromadzą się w komórkach organizmu. Związki te przyjmujemy codziennie wraz z pożywieniem. Najczęściej gromadzą się one w dolnych częściach ciała, prowadząc do powiększania się adipocytów (komórek tłuszczowych). Dużych rozmiarów komórki tłuszczowe upośledzają prawidłowe krążenie krwi oraz wywierają ucisk na naczynia krwionośne i limfatyczne, znajdujące się w ich pobliżu. Z kolei pogorszone krążenie przyczynia się do powstawania zaburzeń przemiany materii, słabszej przyswajalności tlenu i innych składników odżywczych. Dodatkowo dochodzi do wolniejszego oczyszczania organizmu z toksyn i zbędnych produktów przemiany materii.

Cellulit lipidowy jest trwałym rodzajem cellulitu, a jego przyczyny leżą znaczniej głębiej. Zmiany bowiem powstają w głębokich warstwach skóry oraz w tkance podskórnej. Tkanka ta gromadzi energię, a przy korzystnych warunkach stanowi jednocześnie magazyn toksyn i zbędnych produktów przemiany materii. U osób, które nie wykazują skłonności do cellulitu, produkty te są na bieżąco usuwane. Z kolei u pań posiadających do niego predyspozycje, gromadzą się w komórkach tłuszczowych powodując powstawanie charakterystycznej, nierównomiernej powierzchni skóry.

Gabinet kosmetyczny Wrocław

Cellulit lipidowy – rozpoznanie

Warto zaznaczyć, że wszystkie rodzaje cellulitu posiadają swoje charakterystyczne cechy. Cellulit lipidowy jest miękki, ponadto przyjmuje postać niewielkich rozmiarów grudek. Może on objąć niemalże każdą część ciała, jednak najczęściej pojawia się na udach, pośladkach, biodrach i brzuchu. Cellulit lipidowy można rozpoznać mocno ściskając fałd skórny (kiedy ściśniemy go, pomiędzy palcami na powierzchni skóry pojawiają się nierówności, wgłębienia i wybrzuszenia). Ten rodzaj cellulitu nie jest bolesny.

Jak pozbyć się cellulitu lipidowego?

Ze względu na to, że główną przyczyną cellulitu lipidowego jest zgromadzony w organizmie tłuszcz, pierwszym i ważnym  krokiem jest jego spalanie i zastąpienie niezdrowych tłuszczów tymi zdrowymi. Chodzi tu przede wszystkim o NNKT – niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, których źródłem są m.in. oleje roślinne tłoczone na zimno, ryby morskie, awokado i orzechy. Ponadto do diety należy włączyć duże ilości warzyw (rośliny strączkowe takie jak fasola, bób, groch), pełnoziarniste pieczywo, kasza jaglana, ryby morskie oraz chude mięso. Dodatkowo codzienne menu warto wzbogacić o zdrowe napoje wykazujące właściwości spalania tkanki tłuszczowej. Są to m.in. zielona herbata, czerwona herbata,  Yerba Mate, a także herbaty ziołowe o działaniu detoksukującym taki jak pokrzywa, mniszek lekarski, morwa biała, oraz mięta.

Oprócz diety należy zwiększyć codzienną aktywność fizyczną. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ ćwiczenia muszą być dobrane zgodnie ze stanem zdrowia danej osoby oraz możliwościami. Najczęściej zalecane jest bieganie, marsz, rower oraz rolki.

W walce z cellulitem pomocna będzie również regularna i odpowiednia pielęgnacja ciała. Przede wszystkim należy postawić na nawilżenie i odżywienie skóry. W ten sposób cellulit staniej się jest mniej widoczny. Ponadto przydatny będzie również masaż bańską chińską oraz szczotkowanie ciała. Masaż przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu, co wpływa na zmniejszenie się cellulitu.

Wskazany jest także:

  • peeling ciała
  • kąpiele w soli morskiej
  • balsamy poprawiające krążenie
  • naprzemienne kąpiele ciepło – zimno
Polecane produkty:
Centrum Fizjoterapeuty

Zostaw komentarz