Jak dbać o skórę przed i po treningu?

//Jak dbać o skórę przed i po treningu?
Centrum Kosmetolożki

Skóra osób aktywnych, uczęszczających na siłownię czy zawodowych sportowców wymaga specjalnej pielęgnacji. Wynika to z faktu, że organizm poddawany jest ona dużemu wysiłkowi, który powoduje podwyższenie temperatury, a to z kolei wyraźnie powoduje zaczerwienienie skóry i pocenie się. W związku z tym powinien być nałożony wyjątkowo delikatny makijaż, aby skóra miała możliwość oddychania. Warto wspomnieć również o pielęgnacji skóry przed treningiem jak i po. Zaniedbanie może spowodować wyraźne pogorszenie jej kondycji.

Jak dbać o skórę przed i po treningu?

Treningi oraz wizyty na siłowni to obecnie troska o zdrowie czy wygląd własnego ciała. Bardzo istotnym elementem ćwiczeń jest również strój w jakim trenujemy oraz akcesoria nam towarzyszące. Kolejnym aspektem jest atrakcyjny wygląd w trakcie treningu, który sprawia, że czujemy się bardziej komfortowo podczas ćwiczeń wśród ćwiczących osób. Zapewniają to nam odpowiednie kosmetyki, które są dostosowane do nadmiernej aktywności fizycznej, gdy skóra jest rozgrzana oraz obciążona wydzielaniem większej niż zwykle ilości potu. Czy makijaż podczas treningu jest konieczny i potrzebny? Jak dbać o skórę przed i po treningu? Oto przydatne wskazówki.

Jak dbać o skórę przed treningiem?

1. Twarz.

Bardzo ważną czynnością tzw. pielęgnacji treningowej jest przede wszystkim dokładne oczyszczanie z zalegających na niej sebum oraz kosmetyków. Dlatego przed treningiem należy wykonać dokładny demakijaż najlepiej żelem oczyszczającym. Jeśli posiadasz cerę tłustą lub trądzikową, warto zdecydować się na kosmetyki o działaniu antybakteryjnym zawierającym m.in. kwas salicylowy czy olejek herbaciany. Z kolei przy skórze wrażliwej czy suchej dobrze jest korzystać z tzw. dermokosmetyków lub delikatnych preparatów myjących. Po umyciu skóry zawsze należy nałożyć krem o działaniu nawilżającym, najlepiej o delikatnej formule. Jeśli natomiast trening odbywasz na zewnątrz zawsze pamiętaj o kremie z filtrem ochronnym najlepiej po 50 SPF, zarówno porą zimową jak i letnią.

2. Ciało.

Aby zmniejszyć objawy nadmiernej potliwości skóry należy wziąć odświeżający prysznic przed pójściem na siłownię. Ważnym aspektem jest również depilacja ciała, zwłaszcza pach oraz nóg. Nie tylko ze względów estetycznych, ale również zdrowotnych. Włoski gromadzą bakterie, które odpowiedzialne są za nieprzyjemny zapach ciała. W celu ich usunięcia można skorzystać z nowoczesnych technologii jak np. fotodepilacja pach. Jest to bezinwazyjne metoda usuwania owłosienia światłem, niepowodująca podrażnień, a także dająca efekty na długie miesiące.

Po odbytym prysznicu lub kąpieli nie zapominajmy o użyciu dezodorantu w sprayu lub w kulce. Nie wskazane jest stosowanie olejków lub gęstych balsamów na skórę, bowiem utrudniają w ten sposób wydalanie z niej potu.

Jak dbać o skórę po treningu?

1. Twarz.

Po wykonanym treningu konieczne jest oczyszczenie twarzy. Najlepszym kosmetykiem do tego będzie lekka pianka lub delikatny żel, który nie podrażnia skóry oraz nie pozostawia tłustego filmu na jej powierzchni. Oczyszczanie skóry należy wykonać zaraz po treningu, a nie dopiero po dotarciu do domu. Kolejnym krokiem jest nałożenie kremu, najlepiej o działaniu nawilżającym lub łagodzącym zaczerwienienia (dobieraj go odpowiednio do rodzaju Twojej cery).

2. Ciało.

Pierwszym i podstawowym krokiem jest odświeżający prysznic. Następnie można zastosować balsam nawilżający. Rozgrzana skóra po treningu i kąpieli doskonale wchłonie wszystkie składniki kosmetyku.

Czy makijaż na siłownię to konieczność?

Wiele kobiet nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez makijażu, bowiem czują się po prostu niekomfortowo. W związku z tym wyjście na siłownię również może być dla takich pań niezręczną sytuacją. Dotyczy to głównie osób posiadających  problem ze skórą, który często odbiera pewność siebie. Jeśli więc Twoja skóra nie posiada żadnych problemów i dobrze czujesz się bez makijażu najlepiej ćwicz bez niego. Dzięki temu skóra nie będzie miała żadnego problemu z oddychaniem oraz nie będzie obciążona.

W przypadku osób z mankamentami skóry twarzy, można zastosować tzw. makijaż treningowy. Jednak warto przed jego nałożeniem wykonać odpowiednią pielęgnację skóry. Warto również pamiętać, że makijaż nie powinien być odpowiednikiem tego dziennego, jedynie stanowić wersję soft.

Polecane produkty:

Centrum Fizjoterapeuty

4 komentarze

  1. Magda 19 kwietnia 2018 w 10:48 - Odpowiedz

    Bardzo fajny tekst, który powinna przeczytać każda trenująca osoba! 🙂

  2. Słodko-słone 22 kwietnia 2018 w 08:45 - Odpowiedz

    Super! Naprawdę idzie coś wynieść z twojego wpisu 🙂

  3. Gosia 22 kwietnia 2018 w 09:09 - Odpowiedz

    Ciekawy wpis. Co prawda nie chodzę na siłownię ale na fitness z grupą dziewczyn. Na zajęcia zazwyczaj decyduje się na delikatny puder spf50

  4. Kasia 22 kwietnia 2018 w 09:25 - Odpowiedz

    Niektórzy idą na trening tak wymalowani, że nie wiem czy to impreza czy trening 😀

Zostaw komentarz