Sposoby na bolesne miesiączki

//Sposoby na bolesne miesiączki
Centrum Kosmetolożki

Sposoby na bolesne miesiączki, które czasami stają się niemalże nie do zniesienia są różne. Duży procent kobiet posiada tego typu problemy. Jak radzić sobie z dolegliwościami menstruacyjnymi? Co należy robić, aby je złagodzić? Oto wskazówki.

Sposoby na bolesne miesiączki

Bolesne miesiączki – przyczyny

Bardzo często kobiety uważają, że pierwszy dzień miesiączki jest najgorszym dniem w całym miesiącu. Nic w tym dziwnego, bowiem dolegliwości jakie wówczas mogą wystąpić stają się nie do zniesienia. Zwykle bolesne miesiączki występują u młodych kobiet, którym towarzyszą skurcze, bóle sięgające nawet okolic lędźwi, mdłości, biegunka, a nawet bóle i zawroty głowy.

Bóle miesiączkowe dzielimy na pierwotne, które zwykle występują po kilku latach regularnego miesiączkowania oraz wtórne, które mogą zwiastować stany chorobowe np. endometriozę (gruczolistość macicy), stany zapalne przydatków, mięśniaki macicy lub problemy z tarczycą. O nadmiernych bólach miesiączkowych należy rozmawiać z lekarzem ginekologiem prowadzącym w celu sprawdzenia czy nie istnieją inne przyczyny tych dolegliwości.

Bóle menstruacyjne zwykle lokalizują się w obrębie macicy, która poddawana jest skurczom. Zwykle są one niemalże niewyczuwalne, dopiero częste i intensywne skurcze powodują silny ból podbrzusza.

Sposoby na bolesne miesiączki

1. Pamiętaj o odpowiedniej diecie.

W trakcie trwania miesiączki ważne jest zachowanie lekkostrawnej diety, która nie będzie obciążać układu pokarmowego i pomoże zredukować wzdęcia. W tym celu warto skorzystać z magnezu, który korzystnie wpłynie na mięśnie, silnie je regenerując. Bardzo dobrym źródłem magnezu jest m.in. pełnoziarnisty chleb, brązowy ryż, makaron czy kasze. Warto również zrezygnować z produktów zawierających kofeinę, bowiem nasilają one skurcze mięśni.

2. Przed miesiączką pij zioła.

Zespół bólów miesiączkowych można łagodzić również za pomocą ziołowych naparów z takich produktów jak np. rumianek, szałwia, szyszki chmielu czy korzeń kozłka lekarskiego. Takie napary łagodzą nerwy, które potęgują uciążliwe dolegliwości. Dobre efekty przynosi także picie mięty oraz nagietka. Warto jednak zaznaczyć, że należy je pić 2-3 dni przed pojawieniem się miesiączki.

3. Wykonuj masaż brzucha.

Delikatny masaż brzucha  na naturalnym olejku wykorzystujący techniki głaskania będzie działać rozluźniająco i rozkurczowo. Można zastosować do tego m.in. olejek lawendowy lub olejek eukaliptusowy.

4. Zastosuj termofor.

Ciepłe okłady przyczyniają się do zmniejszenia bólu oraz łagodniejszych skurczów macicy. Należy jednak pamiętać, aby woda w termoforze nie była zbyt gorąca, ponieważ może to nasilić krwawienie.

5. Ruszaj się, ale nie intensywnie.

Warto się ruszać, jednak nie intensywnie i nie w trakcie bólu menstruacyjnego. Aktywność fizyczna stanowi dobrą profilaktykę. Rozciąganie się oraz lekkie ćwiczenia gimnastyczne poprawiają napięcie mięśni oraz ogólną kondycję organizmu. W trakcie gdy bóle miesiączkowe są zbyt intensywne należy ograniczyć wysiłek. Jednak jeśli są one minimalne warto włączyć w życie np. jogę czy pilates.

Polecane produkty:

Centrum Fizjoterapeuty

Zostaw komentarz